Monday, August 31, 2009

Kenyataan Akhbar Persatuan Peminat Goyang Gerudi

kenyataan Akhbar untuk edaran segera




Kami dari Persatuan Peminat Goyang Gerudi (PENGERUDI)telah mengadakan mesyuarat tergempa susulan ketiadaan sambutan pada perayaan Merdeka tahun ini.

Kami ingin menyatakan kekecewaan yang mendalam dari lubuk hati kami atas ketiadaan gelekan dangdut pada sambutan merdeka tahun ini.

Kami berpendapat ini adalah satu langkah yang tidak tepat dan kurang wajar yang telah diambil oleh kerajaan kerana ini sama sekali tidak mencerminkan budaya ketimuran dan 1Malaysia yang dicanang oleh YAB Perdana Menteri kita.

Ketiadaan gelekan dan goyang gerudi dari penari-penari Malysia telah mencemarkan nama baik Malaysia di mata para pelancong serta menyebabkan sambutan Kemerdekaan Negara kita tahun ini menjadi hambar serta tidak meriah.

Ramai antara kami merasa kecewa serta ada yang tidak henti-henti menangis meleleh air mata jantan dari siang hingga ke malam lantaran terlalu hampa dengan ketiadaan persembahan pada sambutan tahun ini.

Justeru, kami ingin menyatakan beberapa tuntutan:





1. Persembahan goyang dan gelek harus diadakan secepat mungin sepantas kilat bagi mengembalikan kepercayaan pelancong pada kemeriahan Malaysia.



2. Pihak Kementerian Pelajaran perlu mewujudkan matapelajaran Dangdut ataupun Tarian Dedah di peringkat sekolah rendah lagi bagi melahirkan kembali generasi Dangdut Pop yang telah hampir hilang.



3. Nyanyian lagu Dangdut wajib diputarkan di setiap majlis kerajaan ataupun keraian menteri ataupun sambutan Monsoon Cup ataupun majlis graduasi Tadika Kemas.



4. Setiap rakyat wajib mempelajari Goyang Gerudi sebagai salah satu bentuk senaman yang menyihatkan lagi menyegarkan.




Kami berharap agar pihak kerajaan memandang serius akan tuntutan kami ini. Kami tidak teragak-agak untuk mengadakan demonstrasi jalanan sambil membawa kepala lembu jika pihak berwajib tidak mengendahkan tuntutan kami.

Sekian.



Yang Bergoyang,

Lim Tat bin Kuntau
Presiden PEMINUL

*surat ini ialah cetakan komputer dan tidak memerlukan tandatangan

Sambutan Merdeka Jenis Apa Ini? - Merdeka Day Special 2

Hari ini merdeka. Tapi ia sambutan yang berlainan sekali dari tahun-tahun yang sudah.

Tahun ini pelik. Saya mencari kalau-kalau ada nyanyian penyanyi2 yang ayu lagi mantap.. Saya mencari juga kalau-kalau ada gelekan-gelekan penari yang syiooook belaka.

Hairan. Tahun ini tiada.

Ah. Lupa. Ini bulan Ramadhan. Pak Menteri kata gelekan dan nyanyian yang masyuuuk telah ditiadakan kerana menghormati bulan Ramadhan.

Menghormati Ramadhan?

Kawan, ini kelakar!

Kalau Beruk pandai ketawa, sudah pasti dia ketawa sampai terkangkang-kangkang.

Kalau kucing boleh tergelak, pasti berdekah dia tergelak sampai termuntah makanan sahur tadi.


Kita tunggu apa komen mereka pada gelekan yang masyuk- masyk dan syiok-syiok selepas Ramdhan

Kita tunggu apa komen mereka pada Da Ma Cai dan Magnum 4D selepas Ramdhan

Nantikan... Jangan ke mana-mana..

Saturday, August 29, 2009

Rumah Si Rama - Merdeka Day Special



Islam Untuk Semua

Hak Rakyat Di Bahagi sama

Itu Yang Di Ajar Junjungan Mulia

Saturday, August 22, 2009

Desparado Cara Malaysia : satu ulang tayang

Bila anda dipilih oleh rakyat sebagai kerajaan, maka itu satu amanah. Ia wajib dilaksana dengan adil. Harta negara wajar diagihkan sama rata tanpa mengira fahaman politik.

Ramai takut mendengar perkataan ‘sama rata’ ini. Sabar. Dengar dahulu penjelasan saya.
Konsep sama rata ini bermaksud harta negara dibaghagi-bahagi dengan saksama. Yang miskin akan dapat lebih. Yang kaya cukuplah sekadarnya. Maka, majoriti yang miskin iatu Melayu akan dapat lebih. Nak takut apanya? Sila baca artikel saya sebelum ini. Ketuanan Melayu vs KeTUANAN ISLAM.

Apa yang berlaku dalam landskap politik Malaysia sejak akhir-akhir ini semakin menampakkan kebejatan dan ‘taktik kotor’ serta busuk dalam mencapai matlamat politik. Harta negara yang merupakan hasil titik peluh rakyat dipusing-pusingkan dan dimanfaatkan sepenuhnya untuk kepentingan parti.

Saya tegaskan di sini bahawa wang kerajaan ialah wang rakyat. Wang parti datangnya dari sumber lain. Itu saya tak mahu ulas dengan lanjut. Siapa yang berminat boleh tanya anak beranak Lim Goh Tong. Jangan tanya dia pasal dia sekarang sedang berhadapan soalan Mungkar Nangkir nun jauh di bawah tanah sana. Jadi, jangan ganggu dia.

Setiap rakyat membayar cukai samada dia pembangkang mahupun kerajaan. Tun Mahathir membayar cukai. Begitu juga Datuk Seri Anwar. Mereka-mereka ini kita tak perlu risaukan samada membayar cukai atau tidak.

Tetapi, pembayar cukai yang harus kita risaukan ialah Kak Mona peniaga air di Seksyen 2 serta Man Tempang pembuat perabot berstatus OKU di Alor Star Kedah.
Mereka ini mengembleng tenaga, masa, dan fikrah bagi mencari sesuap nasi buat mengisi perut keluarga. Dari tenaga, masa, dan fikrah mereka ini terhasilnya rezeki berupa wang dan bermacam-macam lagi keperluan yang lain. Kemudian, sebahagian darinya mereka gunakan buat membayar cukai.

Saya kurang pasti samada Kak Mona itu penyokong pembangkang ataupun kerajaan. Yang saya tahu air koko di kedainya memang sedap diminum. (saya dah tak nampak mana anak perempuan dia sekarang. Dulunya memang dia selalu menolong maknya di kedai). Saya juga kurang tahu tentang Man Tempang. Apa yang pasti, kedua-duanya MEMBAYAR CUKAI.

Jadi, kesimpulannya di sini mudah. Setiap pembayar cukai WAJIB mendapat hak sama rata dalam arus pembangunan dan kemajuan. Mereka mengharapkan yang empunya kuasa memerintah akan mengagih-agihkannya denga bijak dan cerdik.

Tugas kerajaan adalah untuk merancang penggunaan wang cukai ini untuk kesenangan rakyat. Bukannya menjadi pihak yang merencatkan pembangunan kemudahan rakyat dengan alasan mereka penyokong pembangkang.

Kahkahkah. Duit kerajaan itu duit siapa sebenarnya? Duit rakyat atau duit parti?

Bermakna DUN Kijang di bawah Pas harus mendapat kemudahan yang sewajarnya sepertimana DUN Pekan di bawah BN. Itulah keadilan.

Jadi, bila Datuk Muhyiddin membuat tawaran untuk menjadikan Permatang Pasir sebagai ‘anak emas’ kerajaan jika BN menang di sana adalah tindakan tidak adil lagi berat sebelah.

Ini ulang tayang apa yang berlaku di Manek Urai. Tindakan ini tindakan ‘Desparado’ namanya.

Friday, August 21, 2009

Tu Dia... Dia Mai Dah

Kan dah kata

Dia mai dah

Alhamdulillah

SELAMAT DATANG HAI RAMADHAN

Tunggu....Sat Lagi Nih

Sat lagi datang lah tu InsyaALLAH

nak mai dah tu..

Tunggu saja....

"Mu ni nunggu gapo Pis?" tanya kawan

kahkahkah..ado la..sat lagi mu tau lah




*Alhamdulillah..booth hari Al Quds jalan dengan lancar

Tuesday, August 18, 2009

Temberang Meloya dan Hairan Terkantoi Lagi



Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menafikan berkata 'ahli Umno tidak masuk syurga' dan akan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak media yang memutarbelit kenyataannya itu.

NONEBerikutan itu, katanya, beliau akan berbincang dengan peguam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap media yang didakwanya telah menokok tambah kenyataannya itu.

Sebuah akhbar harian menyiarkan di muka depan kononnya Nik Aziz berkata, ahli Umno tidak akan masuk syurga.

Sebelum ini, akhbar yang sama telah memohon maaf kepada Nik Aziz di muka depannya kerana mentyiarkan kenyataan yang salah tentang Nik Aziz.

Harakahdaily melaporkan Nik Aziz berkata beliau biasanya mengunakan perkataan penyokong Umno, "saya tidak mengunakan ahli Umno. Penyokong lain, ahli lain.

"Saya tidak pernah menyentuh mengenai ahli-ahli Umno, tetapi saya menyentuh dasar yang dibawa oleh Umno," katanya dalam satu sidang akhbar di pejabatnya hari ini.

pas new headquaters launch 210507 nik aziz crapNik Aziz berkata, memang mana-mana orang Islam yang mengasingkan Islam dan iman mustahil akan masuk syurga.

"Mana-mana gerakan orang Islam yang hanya mementingkan Islam sahaja tanpa iman, memang mustahil masuk syurga, itu yang saya sebut, tidak langsung maksudkan anggota parti Umno," tegasnya.

Nik Aziz turut menafikan beliau mendakwa parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

"Saya tidak sebut langsung tentang Palestin waktu tu, ni semua tak lain tak bukan untuk memburukkan saya dan membiarkan saya ni jadi balah (berkelahi) pula dengan Umno,"ujarnya.

Mengenai kenyataan Mufti Negeri Perak, Tan Sri Harussani Zakarian, yang mengulas kenyataannya melalui hanya membaca di akhbar, Nik Aziz berharap agar Harussani mendapat maklumat yang sebenarnya melalui beliau.



sah! sah! memang sah!

Meloya dan Hairan memang pasangan pembohong terhebat abad ini

Jangan pelik! Ini memang kelaziman

Kalau 5,000 merekaa akan kata 1,000

1 benda yang Meloya dan Hairan memang tepat

Jeng Jeng Jeng, apakh itu?



Da Ma Cai dan Magnum 4D

Tersasul Maksud

Jangan tersalah tafsir maksud dan pengertian perkataan 'rakyat'. Sesetengah orang sering tersasul dalam erti perkataan 'rakyat'.

Rakyat bagi spesis yang belajar dalam PPSMI ini beranggapan maksud 'rakyat' ialah para towkey Cina, kroni, bini, anak menantu, rakan taulan, dan sepupu sepapat masing-masing. Kita wajib memaafkan mereka kerana mereka ini belajar dalam Inglish. Jadi ada logik kalau perkataan 'rakyat' yang budak Taska Kemas pun tahu ini mereka tidak tahu.

Rakyat bermaksud Pak Mail yang memerah keringat di Kebun Getah di Kg Tiang Dua Melaka. Rakyat juga bermaksud Abe Ja yang setiap hari menyabung nyawa di lautan luas untuk rezeki keluarga di Kg Sematjal Kelantan.

Mereka-mereka inilah rakyat. Insan-insan kerdil tapi kuat semangat hidup ini sebenarnya rakyat.

Monday, August 10, 2009

tAZKIRAH Ustaz kUANG kUANG

Isu arak: Umno S'gor kata PAS 'baru bangun dari tidur' - Malaysiakini




Umno Selangor menempelak PAS Selangor yang menurutnya baru "bangun dari tidur" berhubung isu kontroversi penjualan arak di negeri itu.





"Bagi saya, PAS baru bangun dari tidur, bahawa nampak Islam daripada Umno," kata Ketua Penerangan Umno Selangor, Abdul Syukur Idrus."Dulu kata bila jadi kerajaan, nak tutup kilang arak, tapi sampai hari ini, tak tutup," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.





Abdul Syukur berkata, PAS tidak harus menunggu untuk berdemonstrasi untuk menyelesaikan masalah tersebut."Sedangkan PAS Selangor mempunyai seramai tiga orang exconya dalam kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor.





"Keputusan ada di tangan mereka, sebab mereka sebahagian daripada kerajaan. "Kenapa tunggu nak berdemonstrasi dan sebagainya. Kalau jadi pembangkang bolehlah. Sekarang ada kuasa untuk menghalang penjualan arak di Selangor," katanya.Lihat kebijaksanaan PAS





Beliau yang juga ketua Umno bahagian Selayang diminta mengulas tindakan PAS Selangor melancarkan kempen penerangan besar-besaran di seluruh negeri supaya umat Islam menjauhi arak, susulan kontroversi pengharaman minuman itu dengan seorang pemimpin DAP, Ronnie Liu.





Kira-kira 80,000 risalah diedarkan di seluruh negeri mulai selepas solat Jumaat lalu.Selain risalah dicetak untuk diedarkan, PAS Selangor turut menggantung kain rentang bertulisan "Bebaskan Umat Islam daripada Najis Arak" di tempat tumpuan umum dan simpang jalan utama di negeri itu.





Abdul Syukur yang juga ADUN Kuang berkata, Umno Selangor mahu melihat kebijaksanaan PAS menangani isu tersebut."Mereka boleh buat keputusan. Apakah PAS boleh menguasai Pakatan Rakyat dan menjadi wakil kepada orang Melayu?"Kita nak tengok kebolehan PAS. Mereka juga ingat bahawa mereka jauh lebih Islam daripada Umno. "Kita lihat apa yang akan berlaku. Jika gagal, berhenti jadi kerajaan," katanya.








MasyaALLAH...meleleh air mata..meleleh air peluh..





kerna terharu mendengar tazkirah dari Kuang Kuang..





ini pasal apa bunyi macam katak pangil hujan?





KUANG! KUANG! KUANG!





DULU MASA ADA MAJORITI, SIAPA YANG LULUSKAN BINA KILANG ARAK TU?





BESAR BENAR KILANG NYA, ADA DEKAT2 SHAH ALAM





KAHKAHKAH SAPA SLALU NAIK KTM BULEY NAMPAK





MERCU TANDA NEGERI SELANGOR





KILANG ARAK CALSBERG





tumpang tanya buleh?





nampak tak mana dia ni?







*pssst..jgn salah sangka..bukn dia yg buat..

Friday, August 7, 2009

Cuuuuuuuuuuuuuuukai

"I'm a Tax Payer! Have you done justice to me?"

Ini apa yang pensyarah di Hospital Sg Buloh kata

Ada benarnya ini

Saturday, August 1, 2009

Demam dan Batuk

Ayah awal2 sudah melarang

Katanya kau batuk terbahak-bahak

Nanti ke kelas bagaimana mahu kau belajar?

Akhirnya di rumah aku tersadai

Maaf temanku, engkau tak dapat ku teman

Hari ini di jalanan

Rakyat Bersuara

20,000 ORANG DIANGGAR HADIR

RAKYAT BERARAK BERGERAK-GERAK

SOGO DITUTUP HUJAN ASID BERTABURAN

YANG TUA DAN MUDA SAMA BERJALAN

ISA ZALIM WAJIB DIHENTIKAN

Salut Untuk Teman

Kalian anak muda tulen berani

Punya darah remaja semangat berapi

Salut untuk kalian wahai yang muda berani

Maaf tidak dapat naik selori

Sebab aq sedang demam berhari-hari

IkutSUKAgua

Polis kaji guna ISA tahan penganjur, peserta GMI - bhairan


KUALA LUMPUR: Polis sedia menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) terhadap penganjur dan peserta perhimpunan haram menyokong dan menentang akta itu yang dirancang di beberapa lokasi di sekitar ibu negara hari ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan, bagaimanapun berkata pihaknya akan mengkaji kemungkinan itu terlebih dulu berdasarkan kesesuaian dan keperluan membabitkan keselamatan serta ketenteraman awam.


“Kita akan pantau tindakan mereka dulu dan kaji untuk guna ISA,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Gabungan Mansuhkan ISA (GMI) dan Majlis Gabungan Badan Bukan Kerajaan (NGO) Pembela Negara (Magaran) sehingga semalam tetap dengan keputusan mereka untuk mengadakan perhimpunan bagi membantah dan menyokong ISA, hari ini.



ni nak kaji2 buat apa?

ingat U saintis ka nak kaji2! kahkah

tahan aja lah

I kut

S uka

A ku